Dotacje
Dotacje dla nowo powstałych firm to program wspierania rozwoju gospodarki w Polsce wpierany przez Unię Europejską. Jednak dotacje żądzą się swoimi prawami, więc nie każdy może je otrzymać. Nie są to również pieniądze, które można wydać na cokolwiek. W ramach dotacji trzeba rozpisać budżet, który przewiduje rozdysponowanie tych dodatkowych pieniędzy. I w ten sposób, czasami firmy są zmuszone wydać na promocję i marketing pieniądze, które bardzie przydałyby się na towar, albo na odwrót.
Oczywiście, aby otrzymać dotację należy najpierw złożyć wniosek, a temat nie jest prosty. Bez doświadczenia i znajomości wszystkich norm i ustaw z tym związanych praktycznie niemożliwe jest otrzymanie dotacji bez skorzystania z usług doradcy do tych właśnie spraw. Na szczęście jest wiele firm i osób trudniących się wypełnianiem wniosków i prowadzeniem dokumentacji w tym zakresie.
Nie musi się udać, ale warto
Rozpoczęcie własnego biznesu to zazwyczaj bardzo dobry pomysł, nie ważne czy sam interes się rozkręci, czy nie. Jednak doświadczenie, które wyniesiemy z tego okresu prowadzenia firmy będzie bezcenne i wiele osób, którym nie wyszła pierwsza firma, za jakiś czas otwierając kolejną.
Pierwsza firma nie zawsze jest skazana na porażkę, bardzo dużo zależy od branży, naszego planu, pracowitości i szczęścia. Można te czynniki poznać przed założeniem firmy. Robi się różne badania finansowe i przewidywania, oraz oczywiście biznesplany, które są ostatnio coraz częściej stosowane.
O zarządzaniu strategicznym- Wikipedia
Zarządzanie strategiczne ? to proces informacyjno-decyzyjny (wspomagany funkcjami planowania, organizacji i kontroli), którego celem jest rozstrzyganie o kluczowych problemach działalności przedsiębiorstwa, o jego przetrwaniu i rozwoju ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływań otoczenia i węzłowych czynników własnego potencjału wytwórczego1.
Organizacje powoływane na czas nieokreślony mają własny cel, niezależny od misji bądź celów, dla których zostały powołane ? przetrwać jak najdłużej w zmiennym środowisku. Z punktu widzenia tego celu organizację postrzega się jako podmiot tworzący wartości dla jej kontrahentów społecznych (interesariuszy) oraz wymieniający z nimi te wartości na inne wartości (np. zasoby, akceptację społeczną) niezbędne jej do przetrwania i rozwoju. Ponadto większość organizacji gospodarczych i wiele organizacji społecznych na otwartym rynku konkuruje z innymi podmiotami.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zarządzanie_strategiczne